flints-going-downunder.reismee.nl

Denpasar vertrek

De laatste dag Bali alweer. Wat brood, beleg en fruit gehaald voor het ontbijt en dit op het randje van het zwembad opgegeten. De broodrooster en waterkoker samen was iets te veel voor de zekeringen. Gelukkig waren deze automatisch, anders was er wel een doosje vol doorheen gegaan. Om 12:00 uur moesten we de villa verlaten, is hier niet zo'n punt gewoon een taxi voor de hele middag die ons nog over het eiland heen brengt en tegen de avond heeft afgeleverd bij het vliegveld. Zo ook meteen geen gedoe waar je de koffer moet laten. En die taxi, die kost geen dr.... Ons eerst naar de door Bas aanbevolen zaak laten brengen voor het nuttige van een bakje excellente kippensoep. Hij had gelijk, lekker gegeten. Op de zuidkust van het eiland de Uluwatu tempel bezocht, het stikte hier van de apen, we werden al gewaarschuwd om brillen en kettingen af te doen omdat die apen ze anders van je zouden pikken. Het flesje water van Wilma hadden ze het niet over gehad, die apen renden op Wilma af maar met wat schijnbewegingen en wat Hollands taalgebruik smeerden ze hem weer. Het hele complex rondgewandeld, was warm en dan moest je die krengen vanuit je ooghoeken ook nog in de gaten te houden. Bussen vol Chinezen onder parasolletjes en af en toe zag je weer een aap met een prooi er vandoor gaan. De rit naar het strand in Nusa Dua Beach had een spannend moment, bij het inhalen voor een onoverzichtelijke heuvel, kwam er een bus ons tegemoet. Onze chauffeur begon gelijk te knipperen met zijn lichten. Gelukkig hadden we gisteren geleerd dat dat hier betekent: "Ik rij gewoon door" Gelukkig wist die buschauffeur dat kennelijk ook want hij ging een heel klein beetje afremmen. Een tweede regel die ik had geleerd is dat de grootste voorrang heeft. Was voor ons dus even spannend maar het ging weer op de millimeter goed. Het strand van Nusa Dua was wit en schoon, het ligt aan de oostkant van het eiland. Na een stukje pootjebaden in een restaurant neergestreken om de laatste roepies te verteren. Was met een zeewind een stuk koeler we zaten er goed. Zat nog een vogelnestje met twee jongen vlak voor ons. De vogels waren wanneer ze de katten niet aan het uitschelden waren, de jongen aan het voeren. Onze Uberboy, de taxi-chauffeur stond weer fijn op ons te wachten. Bijna geheel los qua Roepies, moesten we omdat er vijf uur om waren bij Uber de rit naar het vliegveld opnieuw aanvragen. Dit wordt gewoonlijk automatisch van je creditcard ingehouden en gaat een stuk eerlijker (goedkoper) dan wanneer je een reguliere taxi neemt. Nu wilde Uber op dit moment ineens een check doen of de aanvrager wel over de creditcard beschikte. Dit gaf wat problemen omdat de cijfers van de creditcard door slijtage niet genoeg van kleur verschilde om hier een foto van te maken. Lukte gewoon niet. Dus weer naar een ATM om dan toch maar weer een paar ton te scoren. De chauffeur nog een tipje gegeven om een lekkere grote Bintang te kunnen kopen. Op de luchthaven bij la Place weer een beetje kunnen wennen aan het Europese prijsniveau. Wel een lekker bakkie koffie en wat te snacken. We mogen over een klein uurtje de koffer inleveren. En dan op naar Melbourne.

Francis

Dat was een mooi bliksembezoek aan Bali goede reis naar Melbourne en weer verder we kijken uit naar de volgende verhalen
Groetjes

Ma

Wat een leuke Foto's lekker warm weer groetjes xxx

Ted en Hanneke

Lees net pas jullie berichten uit Bali.Weer leuke ervaringen opgedaan en dan is de week alweer snel om.Fijne tijd in Australië en we lezen mee hoe het daar zal gaan.Lieve groetjes van ons????

Gerrit en Clazien

Door de mooie verhalen hebben we Bali op ons to do lijstje gezet.
Op naar Aussieland. Veel (rij)plezier.

Anja

bedankt voor de verhalen, lekker een weekje kunnen wennen aan tijdsverschil, easy-going Bali verkennen, fijn, nu op naar Australie, veel plezier daar.

Jenny

We missen nog de foto van de ruzie tussen Wilma en de apen om het flesje water, hahaha!