flints-going-downunder.reismee.nl

Denpasar

Door Nadine en kleine Gerrit naar het vliegveld gebracht. Waren er ruim op tijd konden de tassen nog niet inleveren. De koffietent voor de incheckbalie ook een goede dag bezorgd. Tegen éénen ging de balie open en raakten we onze tassen voorlopig een tijdje kwijt. Het vliegtuig vertrok precies op tijd, een Boeing 777-300. De eerste tegenvaller hadden we reeds boven Duitsland. De witte wijn was op. En dit terwijl Willemien pas een glaasje (en nog een beetje een zeikerig glaasje ook) had genuttigd. Je hoopt dan wel dat ze met de kerosine een betere inschatting weten te maken. Was een heel mooi vliegtuig met leuke stewardessen. Haartjes allemaal mooi opgestoken en supervriendelijk. Na een uurtje of 14 kwamen we in Djakarta aan waar we met de flow mee al snel in een bus terecht kwamen die ons naar het lokale vliegveld bracht. Het tweede vliegtuig was wat kleiner maar de stewardessen waren net zo mooi en vriendelijk. Kregen weer van alles, maar geen wijn deze ronde. Het was nog maar een klein stukje vliegen, na een uurtje hadden we Bali al in zicht. We waren wat te vroeg waardoor we eerst nog drie rondjes boven Bali hebben gevlogen. Na een perfecte landing richting koffers waar Jacques en Eline altegen het raam geplakt stonden. De tassen kwamen zo'n beetje als eerste. Konden zo naar buiten lopen want de douane hadden we in Djakarta al gezien. Jacques had al een taxi geregeld, een aardige man die in de parkeergarage ons stond te wachten. Hiervoor wel een groot aantal taxichauffeurs teleur moeten stellen. De chauffeur was een echte het was een partij krapin die parkeergarage maar hij kwam er ongeschonden uit. En toen de weg op wanneer je hier een auto zou willen huren, heb ik een duidelijk advies: "Niet, nee nooit doen" Er lijkt hier maar een verkeersregel te zijn en dat is dat er geen regels zijn. Ze rijden zo hard mogelijk bijna tegen elkaar aan en daar proppen zich dan links en recht ook nog tientallen brommers tussendoor. Beetje toeteren en vooral niet te veel remmen. In het hotel de spulletjes gebracht en eerst maar eens gaan eten. Morgen weten we of het goed was. Het was in ieder geval lekker. In het restaurant zat al een Gekko te roepen en zaten er overal kleinere tegen de wanden. Vleermuizen vliegen er ook in overvloed.

Francis

een goed begin!
Geniet er lekker van en een mooie en goede reis gewenst
hartelijke groetjes

Gerrit en Clazien

In de eerste plaats : een hele mooie en goeie en veilige vakantie van ons. Het begin klinkt in ieder geval goed. Mooie stewardessen op 2 vluchten. Mooi zo richting Valentijnsdag. Is allemaal zo geregeld natuurlijk. Wat dan weer een tegenvaller is dat er kennelijk geen foto's van gemaakt zijn. Natuurlijk huur je daar geen auto. Het is beter om flink met roepia's te strooien. Maar dat is jullie wel toevertrouwd.