flints-going-downunder.reismee.nl

Briebi island 3

Vanmorgen omstreeks 07:45 u gewekt door de buurman die zijn schuurmachine aanzette. Voor de zondagochtend was hij naar Nederlandse maatstaven redelijk op tijd.

Ontbeten en vanwege het geweldige sanitair op verzoek van de dames nog een dag op deze camping gebleven. Bij de wasbakken worden zelfs dagelijks verse bloemen geplaatst. Ook hier zitten gekko's om de muggen te bestrijden. Die beestjes hadden we op Bali voor het laatst gezien. Konden de camping officieel wel niet bijboeken omdat het kantoor dicht was maar dat komt morgen wel.

Bridie Island weer opgereden om een kaartje te kopen voor jarige Haley. Aan de andere kant van het eiland de oceaan bekeken. Wordt wel een beetje sleur maar met de hitte toch wel lekker, bij de Mac weer een ijskoffie en wat WiFi gehaald.

Op onze inmiddels vertrouwde camping was de buurman inmiddels gestopt met schuren. Nu had hij zijn cirkelzaag in gebruik genomen en zaagde gestaag gedurende de hele dag door.

Wij hebben ons naar het strand verplaatst en hebben onder de vertrouwde boom postgevat. Geen hond vandaag maar wel twee mooie vissende roofvogels. De White-bellied Sea-Eagle en de Brahminy Kite. Met name de eerste sloeg met succes een visje uit het water. De tweede deed verwoede pogingen, ving een klein beestje en werd vervolgens flink door meeuwen lastig gevallen.

Eind van de middag voor het busje een drankje. De zandvlooien, knutten of hoe die kleine onzichtbare verschrikkelijk vervelende stekertjes ook mogen heten, leven zich behoorlijk uit. We worden steeds bobbeliger.

In de campingkeuken gegeten. Zagen weer heel wat vliegende honden/vossen voorbijkomen. Naast het toiletgebouw hing er ook nog een in een boom. Nu buiten wat te tikken, kleven een paar gekko's aan de lamp die de muggen wat wegvangen. Morgen gaan we echt naar een volgende camping.

Voor Canasta is het vanavond de grote kans voor een revanche. Deze kans hebben de dames niet gepakt, wij hebben twee keer de meeste punten behaald. Maar we kwamen wel allemaal boven de 5000 punten uit.