flints-going-downunder.reismee.nl

Brisbane

Na een warme regenachtige nacht waarbij het telkens open en dicht schuiven van de ramen een beetje de bezigheid was, al met al nog best geslapen. Moest er midden in de nacht nog even uit om een plasje te plegen, kreeg onderweg naar het toiletgebouw nog een bui regen op mijn kop. Moest op de camping wat tussen de padden door laveren. Dit draagt er weer aan bij het niet zo heel erg te vinden om morgen weer richting huis te gaan. Het is net een tikkie luxer dan op een camping.

De gasfles bij de campingbeheerster laten vullen. Was handiger in het vullen dan die roo-shooter, er ontsnapte dit keer geen gas en zeker geen vloeken.

Net buiten Donnybrook nog even gestopt om een kraanvogel te fotograferen. Daarna via de M1 naar Brisbane gereden. Bij het hoofdkantoor van Mc Donalds Australië, afscheid genomen van deze keten. De WiFi is er niet beter op geworden, werkt niet op de telefoons, alleen op een iPad??? Hoop er voorlopig niet meer te komen.

Bij een winkelcentrum met overdekte parkeerplaatsen om de auto's tegen de zon te beschermen, voor de laatste dagen nog wat voedsel ingeslagen. Nabij het centrum van Brisbane op het Newmarket Gardens caravanpark. Een poepsjieke bedoening, met betonplaatjes met ingelegde mozaiektegeltjes om je camper op te parkeren met een full hook-up. De eigenaresse dreunde haar hele campingreglement, bijna zonder punten en komma's in een keer op voor ons.

Tegen de schemering kwamen hier honderden vliegende honden/vossen overvliegen. De fruitboeren zullen weer blij zijn.

Morgenochtend mogen we het busje weer inleveren, het zal niet meevallen om alle reeds aanwezige deuken te controleren. Er zijn tot op heden geen beschadigingen bijgekomen. Een bescheiden aanrijding zou er overigens eerder toe leiden dat er ergens een deukje uitspringt.

Met Canasta hebben wij ons weer herpakt met twee klinkende overwinningen.

Nadine

Jaaaa kom maar lekker weer naar huis ????????

Marijke

Goede reis Oost west thuis het best