flints-going-downunder.reismee.nl

Vertrek uit Brisbane

Na weer een regenachtige nacht en weer het nodige geschuif met de ramen, douchen, afdrogen met een zeiknatte handdoek, hebben weer zin om naar huis te gaan. De tassen konden we vandaag op de camping laten staan en deze later ophalen, zodat we onze handen wat vrij hebben. Naar het inleverpunt voor het busje gereden, zat aan een eenrichtingsweg. De benzinepomp zou ernaast zitten, zat een stukje verder op een hoek. Getankt, moesten we een rondje van bijna 2 km rijden om weer bij het inleverpunt te komen. Bij het deuken tellen hebben ze geen extra schade kunnen ontdekken. Wel gemeld dat de zitkussens ernstig aan vervanging toe waren en dat verschillende lampglaasjes van de binnenverlichting met enige regelmaat spontaan naar beneden komen. Bij de afhandeling een verrassing voor mijn neefje die mijn broer op komt halen gescoord.

Van de busjesverhuurder eerst naar de koffietent ernaast ons tussen de ambtenaren laten voorzien van een heerlijk kopje cappuccino. Moesten er wel een minuut of tien op wachten maar dan heb je ook wat. Via het Victoriapark zijn we naar de rivier gewandeld en daar op de boot gestapt. Hebben in bijna drie uur tijd het hele traject gevaren en het weer was ronduit regenachtig.

Mooi bootje met stoelen binnen en buiten. Vaart met een flink gangetje over de rivier. De man die de boot bij elke stop met een tros moet vastmaken, was zichzelf wat aan het omscholen tot cowboy. Probeerde de tros met een soepele beweging over een haakje te gooien. Stond zo een minuut of vijf te spelen totdat de stuurman die van boven erop neerkijkt een seintje gaf. Hij keek een beetje betrapt naar boven, lachtte wat en ging weer aan het werk.

Langs de rivier oude wolpakhuizen, andere oude en nieuwe gebouwen, grote en kleine huizen van alles wat. En de natuur grijpt zijn kans waar hij kan. Zo groeiden er struiken aan de onderkant van een brug. De mangrove groeit weer zo gauw men even geen onderhoud pleegt. Bij het keerpunt nabij de oceaan, was een oud vissersbootjes met soort van sleep of kruisnet aan het vissen. Had nogal wat vrienden, zoals aalscholvers, pelikanen en meeuwen in zijn kielzog.

In het centrum de boot weer verlaten en wat gegeten in een drukke winkelstraat. Vandaar een Ubertje besteld. Door Cassie in een Mitsubishi Outlander op de hoek van de straat opgepikt. De tassen opgehaald bij de camping en naar de internationale luchthaven van Brisbane gebracht. Op de luchthaven nog wat gehannest met wat oversized bagage welke we bij een man in moesten leveren die we net niet hoefden te wekken. Nu alweer een tijdje te wachten stukje tikken. Misschien nog een potje Canasta om de tijd te doden.

Linda

Goede reis!

Francis

Goede reis naar huis ????????

Elly en Gustaaf

Gezellige thuisreis! Weer heel veel beleefd, genoeg om nog lang aan terug te denken. Tot ziens in ons postzegellandje!

Gerrit en Clazien

Het volgen van jullie reis was weer top. Een heeeeele goeie en veilige vlucht naar Schiphol.

Marijke

Goede reis...

Kees en Hanneke

Goede reis!

Berthe

Goede reis, we komen graag een keer de foto's bekijken.