flints-going-downunder.reismee.nl

Donnybrook

Vanmorgen om 6:00 u gewekt met een verfrissend buitje. Moesten wel de ramen even sluiten om de verfrissing binnen de perken te houden. Het extra nachtje op deze camping afgerekend. Mevrouw was gisteren bij een brouwerij op bezoek geweest, vandaar dat ze er niet was.

Vanmorgen het zicht op Bribie island weer achter ons gelaten. Niets te vroeg want ik begon net door te krijgen hoe je de naam van het eiland schrijft.

Op het eiland voor de laatste keer deze vakantie de liqour store bezocht en bij de Woolworth wat levensmiddelen ingeslagen. Zelfs nog een WiFi puntje gevonden die whatsapp verkeer doorliet.

De weg naar Donnybrook was wat langer dan verwacht, de TomTom omzeilde waarschijnlijk een stukje dirtroad. Hier op een mooie camping met 36 plaatsen beland. Wij staan op een plekje aan de rand onder een een dikke mangoboom. Lekker in de schaduw. Vanwege de bewolking vandaag heeft dat laatste helaas weinig meerwaarde. Af en toe een licht verfrissend buitje, niet te warm, best weer eens lekker. Wij kijken uit op en heleboel mangrove bomen. Tijdens laag water viel een flink deel van de baai droog. Veel reigers, lepelaars, steltloperachtigen en pelikanen zitten hier te schranzen.

Wandelingetje gemaakt, op een steiger stond een Chinese meneer te vissen met een hengel en een werpnet. Hij ving eerst een flinke vis met zijn werpnet en daarna wat kleinere en wat garnalen. Tijdje staan kijken bij die man. Hij sprak alleen Chinees, hetgeen de communicatie op het ouderwetse handen en voetenwerk terugleidde. En toen een een keer in je leven ervaring. Kwam een visarend aangevlogen die net een vis van ongeveer 15 cm uit de baai had gevist. Deze visarend landde op de leuning van de steiger waar ik samen met die meneer stond. Hij bleef aardig zitten en ik kon wat foto's van hem maken. Ik kon hem zelfs tot ongeveer een meter of drie benaderen, hij bleef rustig van zijn visje eten. Heb er een serie van ongeveer 30 foto's van gemaakt. Voor de liefhebber, kan ik ze op afspraak laten zien.

Bij Canasta was er een wending de avond. Na een forse nederlaag een nipte overwinning. Daarna werden nog een keer volledig afgedroogd. Mochten amper meedoen.

Gerda

Leuk????