flints-going-downunder.reismee.nl

Bairnsdale

Na een frisse nacht vanmorgen al snel een lekker zonnetje. Was maar goed ook want de luifel en de was aan de scheerlijntjes dropen van het vocht. Ik kon mij vanmorgen dan ook afdweilen met mijn handdoek welke bepaald niet droger was geworden vannacht. Al vroeg naar de baai gegaan om wat vogels te spotten. Liepen twee Aussies met een grote witte hond voor mij uit. Die hond rende in een paar minuten het strand op en neer langs de waterlijn en daar waar de vogels niet snel genoeg op wilde vliegen ook nog een stukje het water in, met als gevolg dat ik blij was dat ik mijn verrekijker bij me had. Van het midden van de baai tot aan de overkant lag het nog vol met zwarte zwanen en eenden. In de bomen nog de nodige Ibissen en reigers. Ons boeltje weer gepakt en richting volgende camping. Bij een natuurreservaat gestopt. Hier had men lange vlonders over het water gemaakt. Ook hier weer veel mooie watervogels die wel wat in de rui lijken te zijn. Bij een historisch draaibruggetje nog even gestopt voor de koffie en een broodje. Daarna nog zo'n vlonderpark aangedaan waar veel pelikanen en lepelaars zaten. Inmiddels zaten we alweer halverwege de middag en moesten er nog wat boodschapjes gedaan worden. In Bairnsdale de lokale camping opgezocht. Na aangebeld te hebben werden we door een eenogige mevrouw geholpen. Was een fair price, een mooi stukje gras op een veldje tussen een aantal schuttingen in een woonwijk. De camping staat te koop. Het onderhoud is er de laatste jaren wat bij ingeschoten. De verlichting bij de douches staat constant te knipperen. Het sanitair was in de jaren 50 best wel hip. Alleen de grasmaaier lijkt het nog goed te doen. WiFi hebben ze zelf niet. Maar ze wist ons te vertellen Dat we bij de ingang konden aanleunen bij de overburen. Met een hoop getob mijn I-pad weer aan de praat gekregen, dat typt toch net even gemakkelijker dan op een telefoontje. Was vanmiddag nog al winderig en koud, dus hebben we de macaroni lekker knus in het campertje gegeten. Vanavond weer canasta spelen, zouden de meisjes het nu weer eens winnen?

Reacties

Reacties

Gerda

Wat is het toch gezellig allemaal!Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!