flints-going-downunder.reismee.nl

Swifts creek

Gisterenavond nipt verloren met canasta. Na een eerste niet koude nacht in Australië voor tienen weer vertrokken van deze desolate camping. De sleutels van het toiletgebruik nog ingeleverd en de borg die we hiervoor moesten betalen weer terug ontvangen. De beheerder nog verteld dat het licht in het dames toiletgebruik constant knipperde. hij vroeg of ik misschien wist hoe dat kwam. Hem verteld dat de starter of de TL buis vervangen moest worden. Deze beheerder was niet bijzonder technisch. We zijn het stadje uitgereden en gelijk de Alpine Road opgedraaid. De naam van de weg doet het al vermoeden, we gingen gelijk omhoog de heuvels in. Onderweg langs de rivier koffie gedronken. Werden gelijk verwelkomd door het geping van de Bellbirds. Op de brug over de rivier zaten ook nog twee flinke hagedissen, waarvan een met een hele lange staart. Verderop nog een uitkijkpunt meegepakt en in Swifters Creek op de camping langs de rivier neergestreken. Betalen mocht je bij de General store in het dorp die gewoon open is op zondag. Het was vandaag lekker warm, maar vanavond koelde het snel af de thermometer schijnt vannacht op de 8 graden te blijven steken. Zal wel een beetje fris worden. Vanaf de General store met een bocht langs de rivier teruggelopen. Langs de rivier stond een pruimenboom vol met rijpe pruimen, als duiveneieren zo groot. Hebben er wat geplukt en gegeten, ze zagen er uit als pruimen, roken als pruimen en smaakten als pruimen, we gaan er dus vanuit dat we morgen weer gewoon wakker worden. Vlak bij die boom lag een dikke hagedis tegen het hekwerk aan. Het beestje glom in de zon. Was weer een hele andere als we eerder vandaag waren tegengekomen. Jacques heeft hem een beetje gekieteld, waarna hij in de bosschages langs de rivier verdween. Jacques heeft vanavond pannenkoeken gebakken, mochten zelfs kiezen tussen naturel, banaan, appel en kaas. Ik mocht met Wilma de afwas doen. Mooi plekje op de camping het stikt hier van de konijnen. Vanmiddag af en toe 2 of 3. Vanavond tegen donker waren het er al meer dan 10. Met canasta zijn we vanavond twee keer volledig vernederd door de dames.

Francis

Lekker genieten zo en zet hem op dames gaat goed zo ????????

Gerrit

Wilde pruimen zijn altijd lekker. Kunnen wel beestjes in zitten die zich in je darmen nestelen.