flints-going-downunder.reismee.nl

Bright

Het op enorme wijze verliezen met canasta is niet goed voor de nachtrust, zeker niet als er ook nog een mug zit te vervelen en je bloedspiegel wat wordt verlaagd. Vanmorgen gewekt door de macpie's die het typische Australische geluid maken. Douchen, weblog bijwerken en na het ontbijt nog wat pruimen geplukt. De bramen waren ook rijp, maar de struiken waren wat te stekelig. Nog een Gang gang kaketoe gezin gespot, met twee jongen die om voedsel zaten te bedelen. Deze soort is volgens het boek niet algemeen voorkomend dus hadden we kennelijk mazzel. De Great Alpine Road verder gevolgd. Na een paar kilometer lag er een verongelukte Wombat met zijn pootjes fier in de lucht langs de weg. ik heb mijn broer nog geopperd hem even rechtop te zetten voor de foto. Hij vreesde dat de Wombat inmiddels op ontploffen stond, dus dit fotomoment hebben we laten schieten. In Omeo gestopt voor wat inkopen. Een leuk historisch plaatsje dat weliswaar in 1939 volledig is afgebrand maar een kniesoor die daar op let. Stonden leuke ( herbouwde) gebouwen en monumenten. Een en ander bekeken en bij de bakker hebben we een bakkie koffie gedaan met een lokale versnapering. We hadden plaats genomen op het terras aan de achterzijde van de zaak. Ik had net mijn tanden in een enorme muffin gezet, toen de vuilniswagen schuin onder ons de vuilbakken begon te legen. Het leek wel of de Rendac na twee weken warm weer toch nog een paar dode beesten op kwam halen. Nu zijn wij gelukkig armoe gewend maar echt eetlustopwekkend was deze activiteit niet. Gelukkig vertrok de vuilniswagen weer en een frisse bergwind loste het probleem weer snel op. De Alpine Road verder gevolgd over Mount Hotham op ca. 2000 meter hoogte gepasseerd. Een skigebied waar de bomen allemaal dood zijn. Wel een beetje raar want eerst heb je bomen die aan de onderzijde kaal zijn met een groen kruintje. Een stukje hoger zijn de kruinen kaal en hebben ze wat blad aan de onderkant. In Bright de Bright backpackers camping opgezocht waar we via een stuk of vijf verschrikkelijke verkeersdrempels binnen kwamen, wanneer hij het bordje 5 km/u weghaald, kan je na de derde drempel een autosloperij beginnen. De campingbeheerder, Terry had een mooi plekje naast een boom met ook nog wat power. Onder de boom paste het busje niet. Het is een Indische bonenboom, hangen lange bonen in die oneetbaar zijn. Koken kon in een keuken vlak naast het plekje waar de kookplaat het niet deed. Nog een oven ernaast met een gril, die ook heet genoeg werd. Mijn broer redt zijn eigen wel. Ook op deze camping vliegen allerlei papegaaien rond, en ook heel veel parasailers die naast de camping een baantje hebben. Ik zit nu in de schemering het stukje proza af te ronden, er zitten hier van die kleine k... muggetjes met een enorme eetlust. Ik heb mijzelf in de deet gedompeld en nog voel ik die krengen af en toe landen. Gaan zo weer naar binnen voor de revanche, na de vernedering van gisterenavond is dat wel nodig.