flints-going-downunder.reismee.nl

Jingelic

Met Canasta ging het gelijk op, eerst verloren we een klein beetje. Daarna wonnen we nog een keer glansrijk. Het was rustig vannacht op de Showground . Gelukkig bleef het droog en veranderde de gedroogde paardenmest niet in een substantie die in je zolen blijft hangen. Het was erg behaaglijk vannacht, tegen de ochtend begon het vrachtverkeer mer gebruikmaking van de motorrem de rust wat te verstoren. Na de wandeling naar het douchegebouw, dat aan de andere zijde van de Showground lag, lekker gebadderd, mat weer aan de haakje gehangen zoals verzocht. Na het ontbijt nog een bakkie gedaan en rustig aan vertrokken naar de volgende camping. De Showground lag langs een stuwmeer waarin heel wat dode bomen stonden. De beheerder wist te vertellen dat deze bomen inmiddels zo hard waren geworden dat je een diamantzaag nodig had om er doorheen te komen. Die dode bomen zullen er dus nog wel een tijdje blijven staan. Onderweg nog een paar stops gehouden. Bij de Mitta vallen lookout waar we het stuwmeer met telkens weer dode bomen op de foto hebben gezet. Een paar kilometer voor Jingelinc nog gestopt, was leuk langs de rivier, zaten heel wat nachtreigers (kwakken) woodducks en bijeneters. Het werd nu al een stuk stiller, we komen bijna geen auto's meer tegen en de dorpjes worden gehuchten. Winkels en benzinepompen worden schaarser. In Jingelic een paar boodschapjes gedaan in een winkeltje waar bijna niets in het schap lag. Bier hadden ze niet. Bij het naastgelegen hotel langs de rivier een plekje op de camping gevonden. Staan er wel mooi zij het dat een overvolle 10 kuub container op een meter of 20 van ons plekje staat te meuren. In de rivier twee pilaren van een vroegere brug, voor sommige fotografen waarschijnlijk wel interessant. Staan naast het hotel, in de bar een paar biertjes gescoord. Voor de douche hebben we hier wat muntjes nodig om het water wat warmer te krijgen. Eline heeft onze dubbel linkshandige buurman geholpen met het opzetten van zijn nieuwe tent. Het was gewoon aandoenlijk hoe deze man de gebruiksaanwijzing van dat apparaat zat te bestuderen. Hij snapte er echt totaal helemaal niets van. Wilma is morgen jarig, om dit alvast te vieren zijn we vanavond bij het hotel uit eten gegaan. Lekker visje gescoord. De muggen werden toen het goed donker was toch wel wat vervelend. Dus weer naar binnen en het spel weer aangevangen. De eerste ronde wonnen we glansrijk. De tweede zullen we het maar niet meer over hebben.