flints-going-downunder.reismee.nl

Nyngan

Vannacht een flinke hoosbui. Het spetterde naar binnen De bovenste raampjes dichtgedaan om het inregenen te beperken.

De stoere jongens die buiten in de openlucht in een slaapzak lagen te slapen waren weer lekker vroeg op en gelet op het aantal bierblikjes in het toiletgebouw, hebben ze een droger heenkomen gevonden. Onze stoelen stonden nog buiten en en waren afgeroomd met water. De stoelen even omgekeerd, maar met dat natte canvas, de dag met een natte kont begonnen. Na het ontbijt ons eerst naar de Mc. Donalds begeven voor een bakkie koffie en een beetje WiFi. Het blogje bijgewerkt en jullie reacties weer met plezier gelezen. De Outback van New South Wales in. Lange rechte wegen, die wisselend van kwaliteit zijn. Steeds grotere vrachtauto's en de eerste emoes gespot. Verder heel wat kangoeroes die in de schaduw onder de bomen zitten. Langs de weg liep een spoorlijn, waar met enige regelmaat meloenen tegen de spoordijk groeiden. Bij een zo'n plant gestopt, mooie groene en gele meloenen, Jacques heeft er een open gesneden en geproeft. Dat ding was zo bitter dat hij de rest van de middag geen vinger meer bij zijn mond durfde te houden. Goed spul tegen het nagelbijten. In Nyngan de lokale camping opgedraaid en een plekje onder een boom ingenomen. Wilma en Eline zijn lekker een wasje gaan doen en wij houden ons bezig met het vervolg van de route. Aan de overkant van de weg bij een graanopslag gekeken. De silo's zijn kennelijk te klein er lagen drie grote ' rijkuilen' met graan. Vogels zijn hier genoeg, naast duiven,en diverse papegaaien vliegen hier vijf Zwarte Wouwen die wat acrobatische toeren uithalen. Naast de camping is een geitenwei. De afscheiding is een hekwerk van schapengaas en daarboven twee draden prikkeldraad. De geit met de grootste horens (vroeger heette dat een bok), kwam tegen het gaas aan staan en lonkte naar het gras en de struiken op de camping. Was ook niet veel, maar meer dan in de geitenwei. Drukt die dikke bok het gaas gewoon naar beneden en springt tussen het gaas en het prikkeldraad door de camping op en begint lekker te vreten. Een soortgenoot deed hetzelfde. Mijn vader zei vroeger al: "Van geiten leer je vloeken en timmeren"

De was weer schoon en Jacques had zijn lievelingsbroek net weer aan toen een papegaai er over de gehele lengte overheen scheet. Bij de volgende wasronde kan hij weer mee.

Het schemert nu wat de vliegen en mieren worden wat rustiger. De muggen nemen het stokje over de eerste slachtoffers alweer gemaakt. De twee potjes Canasta van deze avond draaide uit op twee diepe teleurstellingen. De weg voor morgen is duidelijk. De camping af rechtsaf en dan een kaarsrechte weg op die we na ruim 200 km verlaten bij de volgende camping.

Gerda

Weer een leuk verhaal. Veel plezier nog en een mooie reis verder.