flints-going-downunder.reismee.nl

Mitchell

Vannacht wakker geworden van wat herrie naast het busje. Er kroop wat over de stoelen en zat de knagen aan een plastic fles met water die in een stoel lag. Bleek een opossum te zijn die wat zat te rotzooien. De douche vanmorgen was wat twijfelachtig, was zwavelwater, het stonk naar te lang gekookte eieren, en je frist daar niet echt van op. Bij het ontbijt wat eendjes gevoerd. Ons boeltje gepakt en in Charleville nog wat inkopen gedaan en de voorlopig laatste etappe naar Mitchell van een goede 200 km aangevangen. Was weer een langen redelijk eentonige weg door de outback. Weer heel veel verkeersslachtoffers onderweg gezien. In Mitchell aangekomen eerst getankt en bij de bakery aan de koffie gegaan. Daarna richting Della, die een dertig km buiten het dorp woont. Nadat het asfalt ophoudt ben je bijna bij Della, dus dat is vrij eenvoudig te vinden. Della paste vandaag op Haley en Olivia. Zij waren blij hun opa en oma weer te zien. Werden weer ontvangen met koffie thee en de nodige baksels. Garry en Anika waren naar Roma en zouden aan het eind van de middag weer terug komen. Het wende allemaal snel, en Haley wilde zelfs met mij de eieren van de kippen gaan halen. Volgens Della lagen ze onder de paardentrailer. Onder de trailer gekeken maar geen eieren, wel poten en een sleepspoor van een staart in het zand. Was van een Guana welke de eieren waarschijnlijk had gestolen. Della vertelde dat ze er van de week ook al een had gehad. Ook een bruine slang welke hartstikke giftig is was deze week met zorg van haar erf verwijderd. Aan het eind van de middag, ik was net verstoppertje aan het spelen met mijn achternichtjes, kwamen Garry en Anika weer terug. Nog wat gedronken en toen de laatste 30 km richting Mountain view gereden. Haley en Olivia reden met ons mee. Het heeft de afgelopen weken flink geregend, de dirtroads hebben er hier en daar flink onder geleden. Hele greppels waren in de wegen gespoeld en vlak bij Mountain view was een dam overgelopen waardoor we ook nog een stukje water moesten trotseren. Nadat we het dingohek, dat loopt over duizenden kilometers door Australië om de dingo's tegen te houden, gepasseerd waren, werd de weg echt slecht. Wij zagen alle voorwaarden die we bij de huur van het busje voorgeschoteld hadden gekregen in negatieve zin een voor een voorbijkomen. Tegen zonsondergang heel op Mountain view gearriveerd. Werden gelijk verwelkomd door de nieuwe jonge hond en twee kittens. First Things First, dus Garry eerst een doos bier overhandigd zodat deze koud gezet konden worden. Een koel biertje maakt het leven hier toch wat aangenamer. Ook al was het vandaag slechts 30 graden, ik vind het al warm genoeg. De unit voor het schoolhouse welke pas is geplaatst bevat tevens drie kamertjes met elk een douche, wc, bed en koelkast. Bed is weliswaar wat smal maar daar kan ik prima mee leven, ligt waarschijnlijk al gauw beter dan die uitgewoonde stoelkussens in het busje. Voor de deur zaten vier helgroene kikkers onder de lamp wat muggen te consumeren. Meteen beetje geluk hebben ze ze op als we naar ons bedje gaan. Vanavond geen Canasta.

Kees en Hanneke

Veilig gearriveerd bij Garry en Anika, groetjes ze van ons. Hopelijk zijn de kikkers goede muggenvangers en ben je even van ze verlost.

Gerrit

Ik zou zeggen: laat die kikkers zitten of ...beter nog ...neem ze verder mee op je trip als het van die goeie muggenvangers zijn. Ik was overigens ook wel benieuwd hoe het slaapcomfort in het "ding"zou zijn. Niet best dus.

Ma

Zo jullie zijn veilig bij Anika aan gekomen nu nog even lekker genieten van de kleinkinderen ..deze de groeten van mij en nog veel plezier met elkaar ????????

Francis

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen fijne tijd daarentegen groetjes

Ted en Hanneke

Gezellige tijd daar!!!