flints-going-downunder.reismee.nl

Mountain view 3

Vanmorgen naar Della om te helpen bij het musteren. De koeien en kalven moeten bij elkaar worden gebracht waarna deze uitgesorteerd worden. Dinsdag gaan de kalven die daarvoor in aanmerking komen naar de markt in Roma. In de ochtend zijn we eerst bij een buurman langs geweest wiens zonnepanelen na de aanleg nog geen dag stroom hebben geleverd. Door Jacques, met een beetje hand en spandiensten van mij, de boel doorgemeten en gecontroleerd. Kwamen er nog niet helemaal uit. Gary heeft dezelfde installatie die wel werkt, dus instellingen vergelijken en en hopen dat we hem morgen wel aan de praat krijgen. Bij Della koffie gedronken, en het hele euvre aan cakejes geprobeerd. Della heeft met ons een klein rondje over haar grond gereden waarbij ze naar verre heuvels wees, waarachter het terrein van de buurman zou beginnen. Bij een dam een zak mineralen in een oude badkuip gedaan voor de koeien, zouden ze ook op af komen zodat ze met een beetje geluk met zijn allen bij elkaar zouden staan. Na de shepperds pie van Della In de yard wat reparaties verricht aan de helling waarover de koeien de vrachtwagen in moeten lopen en een paar liggers in het hek vervangen. Alles met boomstammen van eigen grond. Bij het verwijderen van een oude stam kwam een wespennest met knoepers van wespen tevoorschijn. Een beetje benzine bracht uitkomst. Daar hielden ze niet van en gingen gelijk een nieuw nestje zoeken. Voor het milieu was dit spul al verdampt voordat het in de buurt van de bodem kwam.

Weer wat drinken want bij ruim dertig graden droog je hier nogal snel uit. Nu werd het tijd voor het ophalen van de koeien. Gary en Anika te paard en wij met een Nissan met achterop vier honden. Bij de dam rond de badkuip met mineralen stonden een dertig koeien, die zijn eerst met behulp van de honden door Gary en Anika naar de yard bij huis gedreven. Helemaal ver weg boven op de heuvel liep ook nog een koppel. Ik heb de honden toen weer teruggebracht zodat e het hele eind niet terug hoeven te lopen. De hondje hebben het best wel zwaar. Ze bijten wat naar de poten van de koeien en moeten af en toe een flinke schop incasseren, maar ze gaan maar door. Ze zorgen ervoor dat de koppel bij elkaar blijft. Bij Della nog een biertje, nog een draad gerepareerd, een koe de yard ingedreven en toen weer terug naar Mountain view. Het begon al te schemeren, veel kangoeroes gezien. Ze bleven gelukkig van de weg af. Jacques heeft pannenkoeken gebakken vanavond. Het wordt een vroegertje vanavond, in volle galop achter de koeien aan schijnt nogal vermoeiend te zijn

Francis

Wat een avontuur allemaal geweldig????????

Nadine

Het is een echte werk vakantie! Cowboy billy ????