flints-going-downunder.reismee.nl

Bunya Np

Mijn mobiel en IPad hadden vannacht al eens wat gepiept. Feilloos worden belangrijke momenten tegenwoordig gemeld. Vanmorgen bij het krieken van de dag waren de hanen rond de Showground al aan het bepalen wie de langste stembanden had. En om half zeven begonnen de kookaburra's om het hardst te gillen, de magpie's te zingen. De kraaien net als de kaketoes schreeuwden er op los. Zo alles bij elkaar signalen om onze 34e trouwdag niet te vergeten.

Jacques zijn IPad begon om 06:30 ook al te piepen, kennelijk omdat hij niet mocht vergeten dat hij 36 jaar geleden ging samenwonen met Eline.

Weliswaar zonder bloemen, maar de dag begon goed.

In Dalby gestopt om te tanken en bij de Mc Donald voor een bakkie koffie met gebak vanwege het feest vandaag en wat WiFi. Nadine feliciteerde ons ook nog, was wel om een uur of drie in de nacht aan de andere kant van de wereld. Moest maar snel weer gaan slapen.

Toen we Dalby weer uit waren bleek dat we vergeten waren om te tanken. Nu was dat niet zo'n probleem want we zijn de outback weer uit en binnen 100 km is er nog wel een pomp. We gingen weer een Bergje op van zo'n 1100. Meter en zijn naar het Bunya mountains National park gereden waar we een mooie camping hebben gevonden. Het stikt hier van de walaby's er lopen er wel zo'n 100 op de camping rond. Ook veel gevederde vrienden. Het bos hier betreft overigens regenwoud, veel varens en een prachtige groene grasmat. Het zal waarschijnlijk nog wel wat regenen vandaag of morgen. Vanmiddag een rondje door het regenwoud gewandeld, mooie hoge bomen met allerlei lianen en grote wortels. En veel teken, daar wordt tenminste goed voor gewaarschuwd. Bij het restaurant in het park hebben we ons feestje gevierd. Lekker gegeten. De ober was wel eens in Amsterdam geweest, wist dat koffie vragen in een koffieshop daar niet gebruikelijk is.

Met Canasta ondanks het innemen van zeer strategische plaatsen door de dames, twee keer gewonnen. In het toiletgebouw waar voor het milieu het licht uitgaat, weer een bijzondere ervaring bij het licht aandoen. Daar zat een flinke huntsmanspin, van een cm of 8. Daar kijk je niet langsheen. Hij zat gelukkig niet voor het lichtknopje.

Francis

Beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met jullie 34 jarige trouwdag en geniet nog maar fijn van jullie mooie reis
hartelijke groetjes van Peter en mij

Gerrit

Misschien toch wel leuk voor de volgers om te vernemen waaruit het goed begin van jullie 34e trouwdag bestond.