flints-going-downunder.reismee.nl

Kilcoy

Het leek gisterenavond koud te worden. De nodige warmhoudkleding was reeds naar de tent verplaatst, maar wonderwel werden eerder een warme nacht dan hetgeen verwacht werd.

Nu inmiddels in Kilkoy aangekomen waar rondom mij de onweerswolken dreigen, flinke buien vallen en af en toe een koele bries langs ons waait. Maar we zitten nog droog.

Vanmorgen een wandeling naar de Festoon falls in het regenwoud gemaakt. Wordt wel gewaarschuwd voor sommige plantjes en wat beestjes. Adviseren dus ook bedekkende kleding te dragen. Loop ik dus weer me mijn korte broek, open schoenen en korte mouwen. Beetje middenop het pad blijven gaat het meestal wel goed. Onderweg lag er een zwarte slang met een rode band over de hele lengte midden op het pad op te warmen. Hij zag ons eerst en we zagen hem nog net wegschieten. Beestje was wel een meter lang. Nog wat hagedissen en vogeltjes en bij de waterval rondgekeken. Was daar zeker een mooie omgeving, maar het essentiële onderdeel van een waterval ontbrak. Er viel daar niet zoveel water. Hier staan dikke bomen waarvan de bast naar beneden lijkt te zakken. Een fotootje van gemaakt.

Wilma en Eline waren bij de koffiebar blijven hangen, daar zouden om 09:15 u de vogeltjes gevoerd worden. In het hele park streng verboden maar hier mag het tweemaal daags.

Toen wij om 10:00 u terugkwamen waren de vogels nog niet gevoerd. Toch even nagevraagd, bleken ze om 09:00 u al gevoerd te zijn. Om die teleurgestelde bekkies wat tegemoet te komen werd er nog een bak voer neergezet. Blijken die papegaaien toch zeer van de klok te zijn, kwamen niet meer opdagen. Een jonge Macpie met een poot nog wat gevoerd, maar verder bleef de bak onaangeroerd en werd weer naar binnen gehaald voor vanmiddag. Het park weer uitgereden en na een kilometertje bleek hoe men van regenwoud heel mooi grasland kan maken, een totaal ander landschap. Bij een uitkijkpunt vlakbij het park nog gestopt. Stond nog een foto op een bord, met een 65 meter hoge boom die daar was gekapt, was een van de laatsten. De opvolger moet nog even groeien.

In Maidenwell, een klein dorpje, bij de tradingpost nog een oude benzinepomp gevonden, die het nog deed ook. Binnen betaald, moest wel even teruglopen om het bedrag van de pomp af te lezen.

In Kilkoy eerst de kolonie vliegende vossen opgezocht. Was leuk om te zien een stuk of vijf grote bomen waar honderden vliegende vossen hingen. Wapperden wat met hun vleugels om koel te blijven en af en toe vloog er een en stukje om aan een andere tak te gaan hangen. De camping hieronder voldeed wederom niet aan de minimum standaard, hoewel er een wc en een douche was voor een zeer concurrerende prijs, werd de highway die er bijna overheen ging als minpunt ervaren. Het poepgedrag van de vliegende vosjes was geeneens nodig als argument. Dus naar de Showground van Kilkoy verhuisd. Staan daar nu midden op een groot veld, met power en wat schaduw van een grote boom. Aanvankelijk leek een puinbreker aan de overzijde van de weg een minpuntje, maar die stopte voor drieën al. Hopelijk beginnen ze morgen niet voor zeven uur. Met Canasta drie potjes, hoewel we een keer ver onder het nulpunt waren gedaald, gewonnen. De stemming begint er wat onder te lijden. Hopelijk krijgen de dames morgen wat betere kaarten.

Nadine

Je had toch wel je sokken nog aan ?? Kijken jullie uit met al die enge beesten.

Gerrit

Ook voor een weersverwachting hoeven we je niet te raadplegen.

Gerrit

Snel op zoek gegaan naar DE foto van de dag.......jij met hoog opgetrokken sokken in korte broek en open schoenen. Helaas is deze (nog) niet in de collectie te zien.