flints-going-downunder.reismee.nl

Bribie island

Was verrassend rustig vannacht op de Showground. Waren hier hele mooie sanitaire voorzieningen. Deze zijn bedoeld voor de jockeys die hier mogen racen. De schuifdeur naar dit gedeelte zat niet op slot en de accommodatie zag er een stuk beter uit dan de verouderde bedoening voor het plebs. Lekkere ruime schone douches die ook nog eens hoog genoeg hingen. Hoewel er een grote begraafplaats aan de overkant van de weg van de Showground lag begon het geluid van een puinbreker weer na negenen. Waar die breker stond was niet helemaal duidelijk. Op advies van de beheerder gisterenavond het busje nog wat hoger neergezet omdat de beheerder vreesde dat het flink zou gaan regenen en er een sloot water over de showground zou spoelen. Het heeft wel even flink geregend, het water kwam weer langs de rubbers van een bovenraam naar binnen. Buiten zakte het water gewoon weg zonder allerlei stromen te vormen. In Kilkoy bij het informatiecentrum langs geweest voor informatie voor een volgende camping aan de kust en bij de bibliotheek voor de WiFi, daarna nog een bakkie bij de lokale bakery. Ik ben nog even bij die vliegende honden/vossen gaan kijken terwijl de rest het busje ophaalde bij de bieb. Het waren er nog steeds heel veel.

Naar de kust boven Brisbane gereden, waar we naast de brug naar Bridie Island zijn neergestreken op Silvershores Caravan Park, een seniorencamping. Je mag er alleen op wanneer je 55+ bent. Met ons busje kwamen we door de ballotage. Het gebruik van rollators en aangepaste fietsen ligt op deze camping bovengemiddeld.

Boodschapjes voor vandaag moesten nog worden gedaan, Jacques en Eline zijn via de brug het eiland opgereden naar een winkelcentrum daar en wij hebben ons langs het strand onder een boom gepositioneerd. Nog een stukje gezwommen/gesnorkeld, het is hier niet zo diep, haaien hebben ze het hier niet over. Het water is qua temperatuur ongeveer pieslauw te noemen. Onder water was het zicht slechts een meter vanwege de zandbodem. Het water was wel een stukje schoner dan tussen Java en Bali. Onder water geen enkel beestje gezien, hield het dan ook snel weer voor gezien. Na een half uurtje begon het weer wat te regenen en hebben we de boel weer ingepakt. In de loop van de middag hebben Wilma en Eline een poging gewaagd om aan het water te zitten, maar toen waaiden ze bijna onder de boom vandaan. Toen zat de vijf weer in de klok. Vanavond weer eens pannenkoeken gegeten. Hierbij zijn wel wat vetsporen in het busje achtergebleven, dit dankzij een acrobatische toer met de koekenpan.

Met Canasta werden we deze avond aanvankelijk tot onder het nulpunt weggespeeld, maar kwamen terug hetgeen leidde tot twee nipte overwinningen.

Gerda

Wat genieten jullie van deze reis.???????????? en ik ook van het reisverslag.