flints-going-downunder.reismee.nl

Melaya

Voor het slapen gedoucht, de douche had maar kraan met lekker fris koud water. Vanuit het ventilatiekoker kwam een joekel van een kakkerlak welke op de douchevloer neerkletterde. Na een paar seconden verdween het beest in het doucheputje. De airco stond lekker te snorren en er waren totaal geen muggen. Wel midden in de nacht een paar keer wakker geworden van een Gekko die in de kamer een partij herrie zat te maken. Om een uur of zeven op en op het balkon een tijdje vogeltjes zitten kijken.Door een vriendelijke vrouw werd het ontbijt ter plaatse klaargemaakt. Nasi met een gebakken ei. De watertoevoer deed het vervolgens niet meer, door de eigenaar is het bad gevuld met emmers water zodat er toch nog gebadderd kon worden. Rondje gewandeld in de omgeving, smal paadje tussen cacao en bananenbomen door. Nog een paar koeien gespot, die lijken hier wel gekruist met een hert. Jacques had met de eigenaar een hele 'dure' taxi geregeld. De taxi-chauffeur wist tijdens de rit nog op te merken dat een tegenligger die de voorbumper bijna meenam crazy te noemen. Onze ervaring was dat ze hier allemaal een beetje crazy zijn op de weg. Het was weer een dodemansrit, nu ook over wegen die vol met grote gaten zaten, maar we zijn heel aangekomen. Onderweg nog wel een paar waterbuffels gezien die voor de ploeg stonden. Onze chauffeur was net een vrachtwagen aan het inhalen en wij zagen het wit van de ogen van de tegemoetkomende vrachtwagenchauffeur al. Hem op dat moment maar niet gevraagd om even te stoppen voor een foto. Onderweg nog even een pinautomaat geleegd, kreeg een centimetertje papier mee ter waarde van 2.500.000 Roepies. Een leuk huisje aan het strand met een zwembad voor de deur. Vanmiddag een paar baantjes gezwommen in het zwembad en in de zee. Lekker zwart vulkaanzand. Voor het huisje langs spoelt een riviertje het strand weg. Men is al met zandzakken bezig om een huisje of twee verderop te redden. Bij visrestaurant vanavond gegeten. Een visje met sambal bedekt en geroosterd. Was dubbel heet. Half litertje bier werd speciaal voor mij op de brommer gehaald. Werd geserveerd met een glas met ijsblokjes en een rietje. Voor de verandering maar eens uit het flesje gedronken. Bij het huisje hebben ze wel WiFi, maar geen enkele verbinding. Vanavond langs het strand teruggelopen, door de rivier voor de deur gewaad en aan het strand een potje Canasta gedaan. Wij, de mannen, hebben dit keer gewonnen.