flints-going-downunder.reismee.nl

Marysville camping & holidaypark

Veel Melbournes gingen al ruim voor zevenen met een brullende motor naar hun werk. Het was na een week van 27 graden 's nachts, nu ineens heeeel ver onder de tien graden. Berekoud, en dan stonden de ramen van ons riante onderkomen ook nog open. Ontbeten en voor 10.30u moesten we weer vertrekken. Eerst bij Organ pipe NP langs gegaan was een twintig km verderop. Onderweg begon de bus in eens te piepen. Bleek het ass hole alarm te zijn. Wanneer je achteruitrijdt gaat de auto piepen wanneer je ergens te dicht bijkomt. Deze staat niet achter de achteruitversnelling geschakeld zodat hij ook al begint te piepen wanneer iemand aan je bumper gaat kleven. In het NP wat basaltformaties bekeken. Zagen hier ook de eerste Walibi en nog twee kangoeroes. Weer verder onderweg, eerst de Mac aangedaan voor een stukje WiFi en wat verkoelend ijs. Nog een stopje bij een uitkijkpunt bij een stuwmeer en in bij de route door Yara NP nog een paar varens op stam die tussen hele hoge eucalyptus bomen stonden op de foto gezet.

In Marrysville naar de Steavenson waterval geweest, deze is tevens bedoeld voor de drinkwatervoorziening voor de plaats. Je mocht er dan ook niet in zwemmen. Hoop geklommen en gedaald vandaag daarom besloten in Marryvile op de camping neer te strijken. Was de juiste keus. De eenden kwamen ons al tegemoet. Helaas was er een fireban, dus de barbecue mag niet aan. Toch een leuk plekje ingenomen, het zit er vol met andere vogels, papegaaien, kaketoes en Mac pie's en nog wat minder luidruchtig spul. Lekker een wijntje, biertje, frisje, nootje en chipje geserveerd. De papegaaien wilde gezellig wat meeknabbelen. Kwamen bij en soms ook een beetje op ons zitten. Deze king parrots zijn best mooi. De man met een rode bovenkant en de vrouw met een groene. Voor de foto nog een beetje chips op Jacques zijn hoed gestrooid. Nog even met Michèle en Tijn gebeld. Tijn moest net naar school dus we moesten het kort houden. Hebben hen nog wat foto's van de papegaaien gestuurd. Met het eten begonnen de kaketoes zich wat te verzamelen op de camping, waren best wel luidruchtig, hopelijk beginnen ze morgen de dag een beetje rustiger.

Marijke

Klinkt weer leuk. Gaaf dat je zo tussen de papagaaien zit. Veel plezier verder.

Anne en Mieke

Wat een reis, wat een reis zwemmen door de shit rijden met de dood in je schoenen kaketoes die je kop kaal eten wat gaat er nog komen.
Een positief puntje heb de kippen maar eens verwent met een krop andijvie en ja hoor 6 eieren ze vinden me echt lief.
Jullie de groetjes en hoop nog een leuke reis.

Anja

leuke foto's. Is misschien wat meer kramperen met deze camper. Geniet van het weer, buiten zitten, de natuur. Ik kijk uit naar de volgende foto's, verhalen.

Gerrit

Toch meer luxe dan gedacht: alarm bij een bumperklever.